PASAPORT SÜRECİ

Yurt dışı tatili, hele ki bunun Avrupa olanı herkesin hayallerini süslüyordur muhtemelen. Siz de benim gibiyseniz, yatıp kalkıp sürekli bir yerlere gitmek isteyenlerdenseniz ben denedim gördüm beklemenin hayalin gerçekleşmesine faydası yok. O zaman başlıyoruz 🙂🙂.
Öncelikle pasaport çıkartmak için Emniyet Müdürlüğünde yer alan Pasaport Şube Müdürlüğüne gittim. Gereken belgeleri bir de onlardan öğrendim. 

Evet resimde gördüğünüz gibi Polis amca da benden nüfus cüzdanımı, 2 adet biyometrik fotoğrafımı, eski pasaportumu ve maliyeye yatırdığım harcın makbuzunu istedi. 
Maliyeye yatıracağımız bedel ise pasaportun süresiyle ilişkili olarak artıyor. işte 2016 yılı pasaport süreleri ve fiyatları.

Bu arada yeni bir pasaport çıkartacaksanız da aynı işlemleri yapıyormuşsunuz. Hiç pasaportunuz olmadıysa olmaması için bir sebebiniz de yok demektir 😄.

Gel gelelim benim resmi dairelerde yaşadığım rutin problemlere. Bankaya para yatıracak olsam sistem çöker, dairelere gitsem yazıcı bozulur... Bugün de farklı değildi tabiki 😆. parmak izimi bir türlü alamayan cihaz ve bir türlü bulunamayan eski dosyam. Normal insanların 5 dakikada hallettikleri işlerini ben 1 saate yakın bir sürede hallettim, şaşırdım mı Hayır 😅. 

Pasaport şube de asılı olan bir afişe göre pasaportumuz 3 iş günü içinde elimize ulaşıyormuş fakat internette baktığımda bu süre 5-7 gün arası olarak görünüyor. 
Veee... işte benim de pasaportum geldi. 
Perşembe günü başvurumu gerçekleştirdim.Cuma, cumartesi, pazar günleri içinde pasaportum bastırıldı ve pazartesi günü Ptt tarafından kayda alındığına dair mesaj aldım ve iki gün sonra yani çarşamba günü elime ulaştı. 
Arkadaşlar emniyetteki polis amcadan öğrendiğime göre pasaport basımı haftasonu da devam ediyormuş.

İşte pasaport süreci hakkında yaşadıklarım bunlar. Merak ettiğiniz sorularınız var ise elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım. 😊😊 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder