İLK VİZE BAŞVURUMUN HAZİN SONU


Okuyan herkese merhabalar. Büyük bir heves, heyecan ve mutluluk hissederek başladığım bu sürecin sonu maalesef hayallerdeki tasvire pek benzemedi.

Sadece ben mi böyleyim benim gibi insanlar var mıdır bilemeyeceğim ancak ben bir şeyi çok fazla istediğimde o genelde gerçekleşmez. Onlardan biri de bu geziydi. (O zaman niye çok istiyorsun diyenlere elimde değil diyebilirim sadece.)

14 Aralık  2016'nın lanetli günlerinden biriydi benim için. Masum masum vizemin verileceği günü hayal ederken Red cevabı aldığımı öğrendim. Neden derseniz okumadığım ve çalışmadığım için ülkelerinden çıkış yapacağıma inanmamışlar ya oraya iş bulmaya gidiyorsam diye beni istemediler. Kısa süreli bir şok yaşadım ve hemen ne yapmam gerektiğini araştırdım. Konsolosluğu aradım hemen fakat 20 dakika boyunca bekleyip cevap alamadım ve kapatmak zorunda kaldım artık daha fazla zaman kaybedemezdim. Hemen internete ve arkadaşlarıma ulaştım. Onlardan topladığım bilgilere göre ailede sgk'lı birinden Noter huzurunda Geri Dönüş Taahhütnamesi almam gerekiyormuş.Geri dönüş taahütnamesi, Pasaport ve konsolosluğun verdiği cevaba Almanca itiraz dilekçesi yazıp bunları vekalet verdiğim bir avukat aracılığıyla (ya da kendim) konsolosluğa ulaştırmam gerekiyormuş. Çok az günüm olmasına rağmen bir umuttur deyip kolları sıvadım. Ablamın ilçede çalıştığı şantiyeden gelip  bana taahhütnameyi vermesi gerekiyordu. Aksilikler peşimi bıraktı mı"hayır". Ablam'ın servis arabası bozuldu ve bir kaç saat gecikmeyle gelebildi. O gece ben evde moral bozukluğuyla yemek yerken pasaporta gözüm ilişti inanmak istemediğim için tekrar bakmak istedim ve o esnada el kaslarım fonksiyonunu kaybetti veeeee pasaportum "culup" diyeee ÇORBAYA'ya düştü. Şaka değil gerçekten ben şok oldum ve ne yapacağımı şaşırdım sonra ailece gülme krizine girdik. Pasaportu kurulamaya başladım çabuk çabuk. Tarhana kokan pasaport sayfalarının üst tarafı buruşuk buruşuk oldu. Ne yapabiliriz derken annem ütülemeyi teklif etti mantıklı geldi. Araya peçete koyarak pasaporttaki tüm sayfaları tek tek ütüledik. Artık buruşuk değildi ama hala kokuyordu yapacak bir şey yoktu maalesef. Lanetli 14 aralığı geride bırakarak ertesi sabah erkenden uyanıp koştur koştur notere gittik. Noterdekiler böyle bir şeyle ilk defa karşılaştıklarını ve geri dönüş taahhüt namesinin nasıl yazılacağını bilmedikelerini söylediler. Neyse bir şekilde niyetimizi belli eden bir yazı yazabildik ve 52 TL karşılığında bu belgeyi aldık. Kargoya vermem beni yavaşlatacağı için otobüsle belgeleri Avukatıma gönderdim. 16 aralık sabahı Ankara'da konsolosluğa giden avukatım oradakiler tarafından asla yetişmeyeceğini boş bir çaba olduğunu öğrenince beni aradı ve ben de gerçekten hak verdim uçak biletlerimin yarısını alabileceğim güne 3 gün kalmıştı ve konsoloslukta itiraz dilekçelerinin 3 ile 5 hafta arasında sonuçlandığını yazan bir yazı okumuştum. Ve artık ben de pes etmem gerektiğini düşündüm ve başvuruda bulunmadım. Eğer vizem verilseydi 24 Aralıkta Berlin'de olacaktım. Ben gidemesem de sevgili Nagehan ve İpek gezilerini gerçekleştirdiler. Ben de talihsiz fakat çok öğretici bir anıyla ayrıldım bu maceradan.

Pasaport ve vize sürecinde başıma gelenler;
- Pasaport parmak izi sırasında bilgisayarın hata vermesi ve kapatılıp tekrar açılması.
- Eski pasaport bilgilerimin bir türlü bulunamaması ve herkesin 10 dk içinde hallettiği işlemi benim 1 saatte tamamlamam.
- İdata parmak izi sisteminde sorun oluşması tekrar Trabzon'a gitmem.
- Red cevabı almam.
- Pasaportumun ÇORBAYA düşmesi.
- Ablamın arabasının bozulması.
- Konsolosluktakilerin asla yetişmez demeleri.
- Sonuç benim pes etmem.


İlk defa Schengen vizesine başvuracaklara tavsiyelerim;
1- öncelikle bir tur programıyla falan bir schengen ülkesini ziyaret edin ardından kendi başınıza bir gezi düzenleyin
2- Düzenli bir işiniz olsun benim gibi ipsiz sapsız olmayın.
3- Öğrenciyken gezin, okulunuzu uzatın veya son çare yalandan bir okul daha okuyun :)

Tatilini gerçekleştiremeyen birinin harcamaları;
1- pasaport: 621 Tl (10 yıllık)
2- vize randevusu: 200Tl
3-seyahat sigortası: 36 Tl
4- biyometrik fotoğraf: 15 Tl
5- uçak bileti: 525 Tl ( 280 Tl geri alabildim)
6- oteller bookingden girişte ödemeliydi param gitmedi. (210 Tl)
7- otobüs ve trenler: 450 Tl
8- İdata: 335 Tl
9- noter: 52 Tl
10- hazırlık alışverişi: 386 Tl
     TOPLAM: 2.375 Tl (el sallayarak ayrılan para)

PAHALIYA MAL OLAN BİR DERSTİ SİZ YAŞAMAYIN DOSTLAR 😭

1 yorum: